kaka

var ju med johanna igår. vi bakade bland annat en kaka. sen sjung vi lite singstar o sånt också...
kakan var suuupergoood! wilma snäll o ger receptet. :)

Ingredienser

200 g smält margarin eller smör
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl kakao
2 msk vaniljsocker
3 dl strösocker
3 ägg
Garnering:
200 g hackade hasselnötter eller 100 g hasselnötter och 100 g vit choklad, hackade

Gör så här

Blanda ihop de torra ingredienserna i en bunke. Slå i margarinet eller smöret och uppvispade ägg.

Bred ut smeten i en pappersklädd långpanna. Tryck ner de hackade nötterna (och den hackade vita chokladen) och grädda mitt i ugnen i 175 grader ca 10 min.

Skär kakan i mindre bitar medan den är varm.

/wilma




Kommentarer
Postat av: Anonym

ja super god nu måste jag ner och ta en bit.

2011-08-28 @ 19:48:45
Postat av: johanna körner

jag skrev det :O

2011-08-28 @ 19:49:58
URL: http://granges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0